סוסים בעלי גב קצר

סוסים בעלי גב קצר

אוכף Barefoot מתאים במיוחד לסוסים וסוסי פוני בעלי גב קצר, שכן הוא מחלק את משקל הרוכב בצורה שונה לחלוטין מאוכפים רגילים. באוכף Barefoot הרוכב יושב בין שני חלקים מובנים (הקשת הנשלפת בחלק הקדמי, והחלק המוגבה מאחור).
בניית שרירי הסוס קריאה סוסים בעלי גב קצר 2 דקות הַבָּא האוכף מחליק?

האם אוכף Barefoot מתאים גם לסוסים בעלי גב קצר יותר?

אוכף Barefoot מתאים במיוחד לסוסים וסוסי פוני בעלי גב קצר, שכן הוא מחלק את משקל הרוכב בצורה שונה לחלוטין מאוכפים רגילים. באוכף Barefoot הרוכב יושב בין שני חלקים מובנים (הקשת הנשלפת בחלק הקדמי, והחלק המוגבה מאחור). מכיוון שחלקים אלה עשויים חומר גמיש ואינם נושאים את משקלו של הרוכב, הם יכולים לנוע עם הסוס מבלי להגביל את תנועתו.

כתוצאה מכך, אוכף Barefoot ניתן לאיכוף על כתפו של הסוס, מכיוון שעצם השכמה חופשית לנוע תחת האוכף ותנועת השרירים אינה מוגבלת. סוג זה של אוכף מאפשר לרוכב לשבת ישירות מעל מרכז הכובד של הסוס, בתנוחה אופטימלית.

בשל מבנה זה, אוכפי Barefoot נראים לרוב גדולים יותר מאוכפי שדרת עץ רגילים, ובמיוחד על סוסים קטנים יותר. עם זאת, ניתן להניח את אוכף Barefoot מעבר לצלע ה-18 של הסוס מכיוון שהוא אינו מגביל את גב הסוס בשום צורה או מפזר את משקלו של הרוכב על החלק האחורי של הגב.

כדי לחוות זאת ממקור ראשון, תוכל לשבת על אוכף Barefoot, להכניס את ידך תחת הקצה האחורי של האוכף ולהרים אותו. בכך תוכל להיווכח שאוכף Barfoot גמיש כל כך עד שניתן להרים אותו. עובדה זו מראה שלמרות ש"האוכף שם", הוא אינו מפעיל לחת ולכן אינו יכול לגרום נזק לגב הסוס. אם תנסו את אותו הדבר באוכף בעל שדרת עץ, תרגישו במהירות בהבדל. עם זאת, אנשים רבים אינם מודעים להבדל זה ולכן מניחים שחלוקת המשקל זהה לחלוטין בשני סוגי האוכפים.

במקרים בהם יש לנו סוס נמוך מאוד עליו רוכב אדם בעל מבנה חסון, אוכף Barefoot עשוי להיראות גדול מדי ולעתים חסר פרופורציה. גם במקרה זה, זוהי הבחירה הנכונה, מכיוון שהרוכב צריך להתאים בין החלקי המושב של האוכף ולא לבחור באוכף קטן יותר שעלול להיות הדוק מדי.

השאר תגובה

השאר תגובה

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA ו-Google מדיניות הפרטיות ו תנאי השירות להגיש מועמדות.