אוכף אנטומי ללא שלד

אוכף אנטומי ללא שלד

בשנת 2002 חברת Barefoot השיקה את האוכף הראשון שלה והציגה לקהילת הרוכבים את האוכף ללא השלד הראשון בעולם. מאז, הפכה חברת Barefoot לשם נרדף לאוכפים ללא שלד, והיא מובילה את מהפכת הרכיבה הבריאה שנה אחר שנה.

בשנת 2002 חברת Barefoot השיקה את האוכף הראשון שלה והציגה לקהילת הרוכבים את האוכף ללא השלד הראשון בעולם. מאז, הפכה חברת Barefoot לשם נרדף לאוכפים ללא שלד, והיא מובילה את מהפכת הרכיבה הבריאה שנה אחר שנה.

כיום ישנם בשוק מותגים וסוגים שונים של אוכפים ללא שלד. המונח "ללא שלד" הפך למילה שגורה מאז שאוכף Barefoot יצא לשוק בשלהי שנת 2002 והתקבל בהתלהבות על ידי קהילת הרוכבים העולמית.

בשנים שחלפו, "Barefoot" הפכה למילה נרדפת לאוכף ללא שלד. אך חשוב לא לטעות ולחשוב שאוכף ללא שלד הוא אוכף Barefoot.

ישנם כיום אינספור ספקים של אוכפים ללא שלד. למרבה הצער, לרוכבים רבים ואולי חשוב מכך לסוסים רבים, המונח "ללא שלד" הפך לגימיק. רוכבים רבים טועים לחשוב "אם ארכוש אוכף ללא שלד, אמנע מתח ולחץ על גב הסוס שלי והכל יהיה בסדר".

אך הנחה זו רחוקה מהאמת. ישנם אוכפים ללא שלד אשר אינם ידידותיים לגב הסוס או, לדוגמא, מתאימים לסוג מסוים של סוסים, אך סוסים אחרים בעלי מבנה שונה יסבלו תחת האוכף בגלל חוסר בגמישות ו/או מבנה אנטומי לא נכון.

מכיוון שספקי ציוד לרכיבה על סוסים מחפשים תמיד מוצרים חדשניים כדי להגדיל את שורת הרווח - בשוק מופיעים אוכפים שאפשר לתאר רק כמפוקפקים לכל הפחות. לרוע המזל, ליצרנים רבים אין ידע בסיסי על האנטומיה של הסוס או על דפוס התנועה שלו, וכתוצאה מכך מוצרים שלא ממלאים את מטרתם או עלולים אף לגרום לבעיות חמורות מציפו תאת השוק.

בשוק קיימים חיקויים הדומים מאוד ל-Barfoot ממבט ראשון, לכן חשוב להסתכל מקרוב: רק מוצר עם הלוגו המוטבע Barefoot (סמל הנוצה בתוספת מספר הזיהוי המוטבע) מבטיח לך את הדבר האמיתי.

בבדיקות מעבדה עצמאיות, מערכת האוכף של Barefoot עברה מדידות לחץ והמבנה שלה הוכח כידידותי לסוס - עבור כל הסוסים שנבדקו ללא יוצא מן הכלל. בדיקות אלו בוצעו על ידי אוסטאופתים חיצוניים וללא מימון של חברת Barefoot, כך שהתוצאות אובייקטיביות ומקובלות על ידי הקהילה הרפואית.

אנו נוטים לא לקרוא לאוכפים שלנו "אוכפים ללא שדרה", מכיוון שאין הגדרה מדויקת של המשמעות של "ללא שדרה". לדעתנו, מערכת ה-VPS® באוכף Barefoot יכולה להיחשב כמעין "שדרה", אך זאת מכיוון שהיא באמת גמישה, מודרנית יותר ומותאמת לרווחת הסוס.

ההבדל בין Barefoot לאוכפים רגילים:

ההבדל בין אוכפי Barefoot לבין אוכפים קונבנציונליים ניכר מיד, לא רק במראה החיצוני שלהם, אלא גם במבנה הפנימי שלהם, ובעיקר בתפקוד מערכת ה-VPS® שלנו. תחת אוכף Barefoot, הסוס יכול להירגע, לקמר את גבו כלפי מעלה ובכך לאפשר נטייה צידית אמיתית של עמוד השדרה. הסוס יכול להתכופף ללא חשש מלחץ על הגב.

אוכף Barfoot הוא האוכף הגמיש ביותר בעולם, תכונה המאפשרת לו להסתגל תמיד לשינויים בשרירי הסוסים ותנועות גופו.

אוכף אנטומי ללא שלד

גב הסוס עובר שינויים בדרך כלל עם חילופי העונות, במהלך אימון או עם התבגרות הסוס. אך האילוסטרציה לעיל מראה שהשינויים הגדולים ביותר בצורת הגב נגרמים כשהסוס מאמץ יציבה שונה, כלומר בתנועה קדימה ומטה.

אוכף קונבנציונלי לא יכול להכיל את תנועה זו באופן מלא מבלי לחסום חלק משרירי הגב, ובכך מונע את התפתחות השרירים ואף עלול לגרום לניוון השרירים (השקעים ה"טיפוסיים" המופיעים משמאל ומימין לשכמות). אולם מתחת לאוכף Barefoot, הסוס יכול להיות גמיש, להרפות את שריריו ולנוע קדימה ומטה ללא לחץ מלמעלה. כך הוא לומד לזוז ללא כאב ותנועותיו תחת האוכף הופכות לחופשית ומהנות עבורו.

לעתים קרובות אנו רואים סוסים המשפרים את כוח ההנעה שלהם, מכסים יותר שטח בכל צעד, מתחילים לעבוד יותר עם החלק האחורי שלהם, או מתחילים באופן ספונטני לשעוט קדימה בבטחה. הסוס מתחיל לפתע לבצע פעולות שהרוכב ניסה להשיג באימונים במשך חודשים.

אוכף Barefoot מעניק לרוכב תנוחת רכיבה מעט שונה ומושב מעט רחב יותר מהרגיל, המאפשר חופש תנועה גדול יותר. לחלק מהרוכבים ייתכן ויידרש מעט זמן להתרגל לצורת רכיבה חדשה זו. אך בהינתן הבחירה בין סוס גמיש, נינוח ומרוצה המסוגל לפתח את שריריו באופן אופטימלי ולנוע בחופשיות ללא לחץ מהאוכף, לבין האוכף הקונבנציונלי הישן והמוכר - גם במחיר קטן של הסתגלות למושב החדש בסגנון Barefoot - באיזו חלופה היית בוחר/ת?

לרוכבים שכבר פיתחו ישיבה יציבה ועצמאית לרוב אין בעיה להסתגל ומתחילים "להרגיש בבית" לאחר זמן קצר עם האוכף. לאחרים, אשר חשים מעט חוסר ביטחון וזקוקים להסתגל למושב הרחב הקרוב יותר לסוס, ייתכן ויידרש מעט יותר זמן. אך אל דאגה, לאחר כמה שעות תשימו לב שגופכם מתחיל להסתגל ליציבה החדשה.

טיפ: מגן הירכיים שלנו שלנו מעניק לרוכבים רגישים מושב צר ומרופד יותר באזור הישבן.

דבר אחד משותף יש לכל הרוכבים שכבר עברו לאוכף Barefoot: לאחר כמה שבועות של רכיבה באוכף החדש הם מוצאים את הרכיבה על אוכף רגיל לא נוחה, רחוקה מהסוס, נוקשה, קשה על הגב ולא נוחה - נסו וגלו בעצמכם שהמעבר לאוכף Barefoot עושה את כל ההבדל!

השאר תגובה

השאר תגובה

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA ו-Google מדיניות הפרטיות ו תנאי השירות להגיש מועמדות.