מדהים מה שאורי פלג כתב על האוכף שלנו!

בסוכות רכבתי על אוכף ברפוט. האוכף מהפכני בכל קנה מידה.

לפני שנתיים-שלוש רכבתי למס' דקות על אוכף כזה ולא בדיוק הרגשתי נוח.
הטעות הייתה בזמן שהקצבתי לניסיון שלקח רק כמה דקות..
הפעם רכבתי על האוכף יומיים רצופים באזור נחל כזיב, אזור רצוף עליות וירידות חזקות כמו גם לא מעט רכיבה במישור.

האוכף חסר שלד לחלוטין למעט הגשר שבא בשלוש מידות וניתן להחלפה בשניות מגשר לגשר. אני השתמשתי בבינוני היות והייתה לי סוסה בעלת רוחב כתפיים בינוני. שאר האוכף מתאים את עצמו לגב הסוס ולישבנינו.

בתחילה, הרגשתי מרוחק מעט מגב הסוס, אבל אחרי כשעה שעתיים האוכף קיבל את צורת גבו של הסוס ואת צורת ישבני.

יש למתוח את רצועת הבטן של האוכף בשלבים אלו הרבה יותר פעמים עד ל"חיבור" בין הסוס לאוכף ואז, כשמושגת התאמה, האוכף נצמד לסוס בצורה יותר קרובה. השמיכה, דקה במיוחד, וזה מצוין היות ובאוכפים "קונבנציונאליים" עם שלד המטרה המרכזית של השמיכה העבה יחסית היא לפזר את לחצי שלד האוכף.. וזה מרחיק את הרוכב מהסוס. כאן, אין צורך לפזר לחצים כי אין שלד שיוצר אותם.

בהתאמת אוכף בצורה נכונה לרוכב ולסוס יש שישה פרמטרים - ארבעה להתאמה לסוס ושניים לרוכב. האוכף עמד בכל הפרמטרים, והידיעה שנתתי את המיטב לסוס שמשרת אותי בנאמנות אין קץ – שווה בשבילי הכול.

חוץ מזה יש סידור קל ומהיר לקדם או להעביר מעט לאחור את הארכובות. אני בחרתי בוורסיה של הארכובות מתחתי, מה שאפשר לרגלי שליטה על כל אזור ה"בארל". הסקוטש של כיוון הארכובות יושב בדיוק באמצע ישבנינו. זה חיסרון קל. פתרתי אותו בקלות על ידי כך ששמתי ריפוד דק (אותו אני שם על כל האוכפים המשמשים אותי לרכיבות שטח) – והבעיה נפתרה.

רכבתי בחיים על אין ספור אוכפים, עם רובם ככולם הסתדרתי, אבל לא היה לי נוח במיוחד. בשלושה ארבעה מקרים, מצאתי בדיוק את האוכף שהיה לי נוח בו, אבל אז, או שלא התאימו לסוס או שברוב המקרים היו אלה אוכפים פרטיים של אחרים.. מהאוכף הזה אחרי רכיבה של יומיים - פשוט לא רציתי לרדת..

תודה לרוני עיני סוכן החברה בארץ, שחשף אותי לאוכף ושנתן לי את ההזדמנות לרכב עליו.

אורי פלג מאלף ומדריך רכיבה - חוות רמות